Ja jums ir pieejamas klavieres, sintezators, toņdakša vai elektroniskais ģitāras skaņotājs, tad ģitāras skaņošana ir pavisam vienkārša lieta. Mūsdienās visvairāk tiek izmantoti elektroniskie ģitāras skaņotāji, tie parasti skaņo ar vibrācijas sensora vai mikrofona palīdzību. Visprecīzākie skaitās tie, kas stiprinās uz ģitāras grifa (ar klipša palīdzību) un skaņo ar vibrācijas sensoru. Tātad – kā mēs skaņojam ģitāru ar šādu skaņotāju? Vispirms, ja skaņotāja modelis to paredz, noregulējam to, lai skaņotu ģitāru, Hz ir jābūt 440.
Standarta akustiskās, klasiskās un elektriskās ģitāras skaņojums (attēlā):
1. stīga (pati tievākā stīga) – E (Mi); 2. stīga – B (Si); 3. stīga – G (Sol); 4. stīga – D (Re); 5. stīga – A (La); 6. stīga – E (Mi).
Pēc standarta (EADGBE) skaņojuma noskaņotai akustiskajai ģitārai jāskan šādi (piemērā stīgas tiek spēlētas no augšas uz leju, jeb no 6. uz 1. stīgu):
Standarta 4-stīgu basģitāras skaņojums:
1. stīga (pati tievākā stīga) – G (Sol); 2. stīga – D (Re), 3. stīga – A (La), 4. stīga (resnākā stīga) – E (Mi).
Standarta 5-stīgu basģitāras skaņojums:
1. stīga (pati tievākā stīga) – G (Sol); 2. stīga – D (Re), 3. stīga – A (La), 4. stīga – E (Mi), 5. stīga (resnākā stīga) – B (Si).
Soprāna ukuleles standarta skaņojums:
1. stīga (sākot no apakšas) – A (La); 2. stīga – E (Mi); 3. stīga – C (Do); 4. stīga – G (Sol).
Viena no visātrākajām un vienkāršākajām skaņošanas metodēm, ja ir pieejamas klavieres vai sintezators, ir sekojoša:
1. Ar klavieru palīdzību noskaņojam pirmo (tievāko) stīgu uz nots Mi (E).
2. Nospiežam otro stīgu aiz 4. ladas un nospēlējam pirmo un otro stīgu kopā. Noskaņojam otro stīgu, lai tā skanētu tāpat, kā atvērtā pirmā stīga.
3. Nospiežam trešo stīgu aiz 3. ladas un nospēlējam otro un trešo stīgu kopā, un atkal noskaņojam tā, lai abas izklausītos vienādi.
4. Nospiežam ceturto stīgu aiz 4. ladas un nospēlējam trešo un ceturto stīgu kopā, un atkal noskaņojam tā, lai abas izklausītos vienādi.
5. Nospiežam piekto stīgu aiz 4. ladas un spēlējot ceturto un piekto stīgu kopā noskaņojam tā, lai abas izklausītos vienādi.
6. Nospiežam sesto stīgu aiz 4. ladas un atkal spēlējam sesto un piekto stīgu kopā, lai nospiestā sestā stīga skanētu tāpat kā atvērtā piektā stīga.
7. Tagad atvērtajai sestajai stīgai un pirmajai stīgai vajadzētu spēlēt vienu un to pašu Mi (E) noti.